erikarvid

Alla inlägg under juni 2010

Av Ulrika - 16 juni 2010 19:00

Idag blev det en snabb mammaträff i gröngräset. Nu får man verkligen säga att värmen och sommaren är på gång.


    

Av Ulrika - 16 juni 2010 14:00

Nu har jag börjat jobba igen. Jag har varit på skolan måndag och tisdag, min uppgift har varit att städa. Vilket har resulterat i att en halv kontainer är fylld med skräp!


På tisdagen var det dags för den årliga "Ut i det blå" festen. Vi skulle alla ha cykel och hjälm. Det började med en fika på skolan sen begav vi oss ut i Åhus i våra olika lag. Under vägen fick vi olika uppdrag att lösa. Vi hamnade sedan på Rökeriet där vi åt god mat.


Ett av uppdragen var att göra ett litet framträdande som var kopplat till vårt lagnamn. Här kommer alla lagen i bilder.

              

Jag var då med i det vinnande laget! Jippi!


Efter middagen var vi ett gäng som cyklade hem till Lena, här bjöds det på en mycket god sommardrink.

Utanför Rökeriet träffade vi på dessa glada personer från Bygglovs-gänget . (Jag var ju natruligtvis tvungen att bli fotograferad med dem.)

   


Tack alla glada kolleger för en trevlig kväll. Det var kul att få träffa er alla igen. Vi ses i augusti.

Av Ulrika - 13 juni 2010 09:33

Igår träffades jag och mina syskon i Katslösa. Uppdraget var att sortera ibland lådor och leksaker som vi hade när vi var små. Det blev en hel del kastat med också en del sparat. Vi var flitiga men det finns mer kvar, men vi har iallafall börjat. Det var trevligt att umgås hela dagen.


På kvällen åt vi grillat, mums.

         

Av Ulrika - 13 juni 2010 09:14

Idag var det dags för Eriks första skolavslutning. Vi åkte ned till Åhus och var med på högstadiets avslutning. Det är ju något speciellt med skolavslutning.


  

Erik lyssnar på klockorna som ringer i kyrkan.


  

Kören




  

Sommarfina nior!


  

Erik och Jacob innan betygsutdelningen. 


Efteråt så bjöds det på smörgåstårta på skolan.

  


Sent på eftermiddagen tittade Petter, Josefin och Zelda in. Pi och Petter tog en öl, de firade att Pi nu ska vara hemma i 13 veckor! (eller Pi fiade och Petter var lite avundsjuk!)


  

Zelda passade på att prova Eriks hörselskydd!


Jag har varit ute och tagit lite bilder på hur det växer i vår trädgård.

Mina första squash


 

Tomat, paprika, chilli m.m. 

Tomat, squash och gurka.

    

Här frodas potatisen


    

Av Ulrika - 13 juni 2010 09:11

I torsdags tog vi det ganska så lugnt. På onsdagen hade jag fixat Eriks hoppgunga så att han även kan ha den inne! Tyvärr så är Erik lite kort, så vi får göra någon förlägning av kedjan, men det fungerar med en kudde under!


  


Han älskar att var i den!

Av Ulrika - 13 juni 2010 09:05

I onsdag träffades jag, Lisa och Lena för att planera maten inför midsommar! Det är ju många som ska med och det är en del att fixa och trixa med, men nu är det klart!

  

Lisa, Lena och Esther. (Erik och Agnes sov)


Så här ser man ut när man har ätit katrinplommon!

  


Det är så skönt att Erik trivs med att sova ute i vagnen.

  


Av Ulrika - 8 juni 2010 20:46

Morgonen började med att Erik vaknade kl 5.40 och tyckte att det var morgon, detta tyckte dock inte jag. Han fick ligga i vår säng medans jag läste tidningen. Klockan 6.40 somnade han och vi sov båda till 7.20 Det kändes mer ok att gå upp då!   


Efter morgon välllingen så var det skönt att ligga och ta det lite lugnt.

  


Klockan 9.30 kom Malin och William, det var dags för en promenad. Vi gick och hämtade upp Magdalena och Hannes sen var vi ute och gick i 90 minuter - så himla skönt.


Väl hemma igen fick jag ett ryck och ställde mig och bakade kakor. Det blev rulltårta, drömmar och tigerkaka. Så det blev en regäl fika med te i kväll.

  

Av Ulrika - 7 juni 2010 09:19

I fredags var det dags för Jeanette att ta studenten! Hon gick ut i Malmö men vi kom endast till festen i Grönby. Det bjöds på god mat, tårta och dryck.


  

En lycklig och nybakad student.

  

  


På lördagen var det dags att fira Eriks kusin Ellen som fyllde fyra! Stora tjejen. Hon fick en jättestorpaket som innehöll en "trampecykel" (Ellens egna uttryck!)

     


  

Det blev många paketer att öppna.

  

Här sitter Erik och myser med sin gamlafarmor Greta.


  

Här busas det, Ellen och Gustav dras på golvet av Andreas.


  

Ellens mumsiga tårta!


När vi var i Katslösa så satt Erik i köket och hade det superbra med mormor! Det finns så mycket rolika saker att titta på.

  

Ovido - Quiz & Flashcards