erikarvid

Alla inlägg under april 2010

Av Ulrika - 28 april 2010 23:15

Idag var jag flitig och gick in till stan med Erik, hade några ärenden som vi fixade. På eftermiddagen var vi hemma hos Magdalena och Hannes. Tyvärr så sov de i lite olika omgångar och kom inte med på samma kort   


  Hannes, Erik och William


  

Irma, William och Erik


Vi hade naturligtvis en mycket trevlig eftermiddag med chokladkaka och grädde, mums!


På kvällen åkte vi till Pis farbror Bertil och hans fru Marianne i Färlöv. Vi fick lite olika växter till vårt växthus (får ta en bild sen) Vi bjöds på fika och det blev en trevlig kväll.

  

Erik fick låna en hund som hade varit Marcus.

Av Ulrika - 27 april 2010 20:08

Förmiddagen började med att jag och Erik körde till Snårarp och lämnade en massa skräp, är så skönt när det är gjort. Sen körde vi vidare till Friskis, det var dags för ännu ett mamma/barn pass. Eftersom morgonen inte var som vanligt så var Erik trött, han somnade mitt under passet.    Det är jobbigt att fara och flänga med mamma.

  


Efter friskis körde vi och fick bytt till sommardäck, nu går bilen så tyst. Vidare till Rinkabyrör för att köpa sandfilet till utebrunnen, tyvärr hade jag inte alla mått med mig, så det blir att köra dit en vända till.


Ikväll har Pi varit jätteflitig i trädgården, först sprutade han taket mot mossa, sen passade han på att prova vår nya gräsklippare. Vi fick även grävt upp två buskar och planterat hallon och björnbär.

  


Har ju lovat att visa biler på vårt växthus, här kommer de!

  


Välkommen in!

   

Nu ska snart plantorna i jorden!


Var tvungen att ta några bilder på lite blommor i trädgården.

    

Av Ulrika - 26 april 2010 20:51

Som vanligt när det är måndag så är det babysång i Skepparslöv. Magdalena och Hannes hämtade upp oss här hemma och så promenerade vi dit i det fina vädret.

 

I väntan på att sången ska börja.


Idag har jag också börjat gräva upp en rabatt som vi ska så igen med gräs. Blev inte riktigt klar, så nu hoppas jag på bra väder imorgon. 

Av Ulrika - 26 april 2010 20:33

Onsdag 21/4


Idag var jag, Malin och Magdalena superduktiga, vi gick in till stan! Det tog oss cirka 75 minuter, enkel väg. Det blev mycket snack och glada skratt. Vi hade bestämt träff med mammagruppen inne på Barbacka. Där blev det lunch och lite "lek" för barnen.

  Hannes var så himla söt när han höll Ebba i handen          

Hela ligan i soffan på Barbacka, William, Ebba, Erik och Hannes.


 Torsdag 22/4

Nu är det mer smakportioner på gång. Nu har vi provat morot, potatis och palsternacka, mums tycker Erik.

Det syns var Erik har fått sina söta smilegropar ifrån! 

   

Det är kul att ligga på mage.


Lördag 24/4

Idag var det dags att åka och fira min farmor som fyllt år. Det var kul att träffa min kusin Emma, Inger och Fredrik. 

  

Här är det Inger som håller Erik.


Naturligtvis så var Eriks kusiner Ellen och Maja också där.

  

Här är de alla tre!


    

Både Ellen och Maja är väldigt omtänksamma om Erik.


  

Erik och gammelfarmor.


    

Erik och gammelfarfar.


Farmor hade gjort mycket god mat och goda kakor, så det kändes som om man rullade där ifrån.


Under veckan som gått har det blivit en del gjort även utomhus. Har kunnat flytta in en del i växthuset (bild kommer)

Av Ulrika - 20 april 2010 08:59

I fredags var det dags för Erik att prova smakportioner, det blev hemmagjord potatispuré som premiär! Det gick väldigt bra, det försvann väldigt fort ner i magen.

  

Mycket nyfiken på vad detta är!


  

Så här arg blev Erik när han inte fick mer.


På lördagen åkte vi till Ivö och hälsade på Johan och Marie. Det är så fridfullt att vara där. Vi åt grillade kamben, grillade bananer och så passade vi på att spela lite blockus.

     

Marie och Erik tittar i en bok.

   

Pi och Johan njuter av en öl.


  Blockus i full gång. (Gissa vem som vann....)  


På söndagen kom våra grannar, Petter, Josefin och Selda över på lite grillat. (Det märks att grillsäsongen har kommit igång) Det blev en mysig och trevlig kväll.


      


Igår (måndag) kom Chattis förbi precis när Erik skulle bada. Han passade på att sitta i fasters knä efter badet. Då passade jag på att åka till Friskis och träna.

    

Av Ulrika - 15 april 2010 22:15

VIlket underbart väder det har varit idag! Man vill bara vara ute och njuta. Idag passade jag och Lisa på att ta en långpromenad i det fina vädret. Deras Agnes har nu hunnit bli fyra veckor, hon är så liten men så supersöt!


    

Lisa och Agnes


Pi forsätter med att slita med vårt växthus. Nu ser det ut så här...

  

Han är så himla duktig, det kommer att bli jättefint.


Mina plantor börjar bli riktigt stora nu. Så snart blir det kanske växthuset nästa?

  Paprika


  Squash och gurka


 

Stockrosor 

Av Ulrika - 14 april 2010 22:30

Börjar med att lägga in en bild av mormor, morfar och Erik när vi äter lunch på Sandhem. De kom på ett snabbbesök igår.


  


Så till min dag som gick lite i kaosens tecken! Vi var uppe tidigt för att åka till Sånnaskolan och träffa mina elever och kolleger, de hade ju inte träffat Erik. Det gick jättebra, Erik var duktig och passade också på att sova en liten stund i vagnen. Det var många som höll och gosade med honom.

  Erika och Elin


  

Josefine, Erika (ville ej vara med på bild) och Elin.


Efter att vi varit på skolan så var det dags för BVC, när jag kommer dit visade det sig att jag var där en dag för tidigt, ska dit imorgon istället. Så det blev en tur till EKO och köpa en ny gräsklippare. När den var köpt och jag kom till varu utlämingen så fick den inte plats i bilen. Så det blev till att trixa och det slutade med att jag körde med delvis öppen lucka. Ett stort tack till manen som hjälpte mig. Allt var frid och fröjd och jag började bege mig hemmåt. Då kommer jag på att jag glömt uppsamlaren och instuktionsboken på EKO, så det var bara att vända och hämta resten. Nu är allt hemma och i garaget, måste säga att det är en röd fin gräsklippare!   


Klockan halv tre var det dags att promenera till Skepparslöv, här var det idag träff med BVC-sköterskan och andra mammor. Vi pratade om mat och sömn, nu är det dags att börja med smakportioner till Erik. Ska bli så himla kul att börja med lite mat.


På kvällen fortsatte PI med stenläggningen i växthuset (bild kommer snart).

Ingo tycker att det är kul att försöka att leka med flera bollar samtidigt, han skulle vilja ha dem båda i munnen, men det är svårt!

  


Farmor kom förbi med en eldriven polismotercykel till Erik - det ska börjas i tid. Tack farmor för presenten.

  


  

Så här glad kan man vara efter en liten tupplur!


Av Ulrika - 12 april 2010 20:52

Idag kom Malin med sina barn på besök, med var även Malins kusin Camilla. VI hade alla en trevlig förmiddag här tillsammans. Vi började med att äta nybakta scones med te och tillbehör. Sen passade Elin och Elias på att leka med Pi:s gamla leksaksbilar - mycket uppskattat.


  

Elin, Malin, Elias och Camilla.


Sen var vi naturligtvis tvugna att gå ut i det fina vädret, vi passade på att gå till en av de närliggande lekplatserna. Erik passade på att sova i vagen.

    


På eftermiddagen var det babysång på schemat, det var underbart att promenera dit och hem i det fina vädret.

På kvällen blev det grillad korv hemma hos farmor i N Åsum, det var gott. Även Chattis och Mange var där.

Ovido - Quiz & Flashcards