erikarvid

Alla inlägg under februari 2010

Av Ulrika - 26 februari 2010 22:16

Idag är det så äntligen fredag. Igår kom Pi hem efter fyra dagar i Tyskland med jobbet - skönt. Till mig hade han handlat mycket gott - han vet precis vad jag gillar - mycket marsipan och Baileys.

  


Ikväll blev det fredagsmys med rådjurstek, rotfruktsröra med bearneissås - mums! För Pi blev det öl och jag fick njuta av mitt första glas rödvin! (jag ammar ju inte Erik längre)


  


Sen blev det mer mys med film och godis. Filmen var annorlunda men bra. Passade naturligtvis på att även smaka min Baileys.

  


Pi han också med att mysa och busa lite med Erik.


  


Av Ulrika - 24 februari 2010 19:30

Idag var det mammaträff hemma hos Elin. Det blev en mycket god fika och mycket prat, allt från blöjor till sov och mat tider. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans. Här har vi hela gänget.


  


    

Av Ulrika - 23 februari 2010 22:18

Idag var det premiär för Erik på Friskis (det ska börjas i tid). Det var även premiär för mig då vi var på mamma/barn gympa. Det var himla kul och Erik satt hur bra som helst i sin bilstol under hela passet.



Väl hemma så blev det att skotta snö. Pi är ju i Tyskland så då får man visa att man klarar sig själv.


Just nu så håller Erik på att utforska sina händer. De är som oftast i munnen så det blir mycket saglande.


   


På kvällen kom Chattis och Mange på fika.


 


Till fika blev det surdegskakan "Herman". Det blev himla gott med lite grädde och persikor.

          

Av Ulrika - 22 februari 2010 12:10

Lördagen började med att vi (mest Pi) fick skotta en massa snö. När vi väl kunde ta oss fram så blev det en tur till Sandhem för att köpa frallor.

Ingo älskar att gräva i snön.

     

På promenad.


På eftermiddagen kom Marie, Johan och Lukas på besök, alltid lika trevligt när de är här. Söndagen blev det en tur till Maxi och sedan slappande på soffan. Erik var dock inte på sitt bästa humör, vi kan väl säga att han tränade sina lungor :)    

    

Marie och Erik.

   

Johan och Erik

    

En förtvivlad gosse.

Av Ulrika - 20 februari 2010 10:10

  

Hej!

Så, då var man en av alla dessa bloggare. Ska här försöka att lägga ut lite bilder och skriva om vad som händer på dagarna. Får väl se om jag lyckas.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards